Saturday, December 31, 2016

Cabaran WAHM

Entri #115: Cabaran WAHM
PO: Noor Azila Khalid
Foto: ABDR


Pengalaman paling mencabar adalah ditipu ribuan ringgit dari wang yang dikumpul bersusah payah. Bawa anak yang masih kecil ke mana-mana tempat berniaga. Berhujan dan berpanas ketika berada di tapak jualan adalah perkara biasa. Tetapi itu semua pengalaman indah, ia mengajar saya siapa kawan dan lawan.

Mukasurat 19


Rumah saya berhampiran dengan jalan besar, kenderaan lalu lalang sentiasa ada. Juga pemasaran bagi saya, pelanggan boleh nampak walaupun dalam kereta kerana ada papan tanda besar yang tertera ‘ANA TAILOR’ pada pagar rumah. Alhamdulillah ramai pelanggan dari pelbagai bangsa Cina, India, Melayu apatah lagi.
Mukasurat 20


Cabarannya ketika mana, suami bekerja di luar kawasan dan dalam waktu yang sama kelas jahit saya diadakan. Ia menjadi cabaran kerana saya perlu menjaga seramai 5 orang anak di samping perlu fokus kepada kepada kelas yang diadakan walaupun kelas dijalankan di rumah.

Mukasurat 28


Walaupun beroperasi dari rumah, struktur dan model perniagaan dan gerak kerja mesti diatur secara sistematik. Pengurusan operasi seperti memastikan stok barang-barang sentiasa mencukupi pada masa yang sama mengelakkan ‘lebihan stok’. Hanya bahan-bahan yang segar sahaja digunakan dalam proses pembuatan kek.

Mukasurat 3


Sumber Ebook Inspiras Bekerja Di Rumah.


Kalian sudah boleh baca edisi penuh.



Hubungi saya:
Noor Azila Khalid
Email: pn.noorazila@gmail.com
Page: https://www.facebook.com/panduanbisnesdarirumah
Sms / Whatsapp: 0192989202 (azila) 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...