Sunday, December 4, 2016

Ebook Inspirasi Bekerja Di Rumah

Entri #109: Ebook Inspirasi Bekerja Di Rumah
PO: Noor Azila Khalid
Foto: ABDR


 
 
 
Teks:Masayu Ahmad.

Dalam naskah kali ini, menghimpunkan 13 kisah ibu-ibu yang bermula dan subur inspirasi pengalaman bermula dari rumah. Bukan sekadar itu mereka pernah bermula dengan sumber yang ada, pernah berkedai dan kemudian kembali mengemudi hanya dari rumah.
Kisah-kisah ini tentunya memberikan idea dan inspirisi buat kalian yang baru bermula atau sedang berada turun naik semangat. 

Kisah dan nadi kehidupan ia ibarat titik juang. Kita merancang, Allah menyempurnakan. Kita berjuang Allah jualah membenarkan.

Sesekali lihat ke belakang untuk meraih kesyukuran. Hela nafas lelah dan berehatlah seketika. Kemudian sambung lagi perjuangan. 

Saya nukilankan kisah Dila Aris mengusahakan kelas jahitan di rumah. Fidawati Osman bidang kek dan pastri. Hayati Mohid berkongsi pengalaman berniaga di jalanan. Irdarina mengimport buku buku Islamik luar negara. 

Lela Khalil usahawan tart Shell , Mazlina Omar usahawan tuisyen. Mimi Rahim perunding hartanah. Nasriah Abdullah berkongsi pengalaman berniaga bazar. Nelly Sofia berkongsi minat dalam bidang jahitan dan kraf. Norhafizah Mohd Hadi berniaga tudung online. Tuan Fadzillah Tuan Sulaiman bermula di tapak kiosk kini kembali ke rumah. Norzaihana Che Hashim juga dalam bidang jahitan dan Yusnida Tajudin bermula sebagai tutor dan tuisyen 

Ada banyak mesej inspirasi buat ibu-ibu yang baru bertatih berniaga. Tidak mudah tetapi sudah tentunya tentang minat dan pilihan. Apabila sudah pilih tentunya Allah akan memberi ilham.

Pilhan yang menjadikan kita bersemangat untuk meneruskan. 

Terima kasih buat kalian sahabat-sahabat surirumah sudi berkongsi kisah dan pengalaman. Moga ia menyuburkan rasa juang di kalangan ibu-ibu yang baru bermula. Moga ia sebagai titik inspirasi untuk terus bangkit dan berusaha. Moga ia satu momentum agar lupakan kegagalan rai sebagai pengajaran dan proses kematangan kehidupan. Sumber : ebook inspirasi bekerja di rumah. 
 
 
Berminat untuk dapatkan edisi penuh...
 
 
 Hubungi saya: 
Noor Azila Khalid
Email: pn.noorazila@gmail.com
Page: https://www.facebook.com/panduanbisnesdarirumah
Sms / Whatsapp: 0192989202 (azila)
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...